W załączeniu Oficjalny Wniosek na mocy art. 61 i 63 Konstytucji RP w trybie Ustawowym
Od 1 stycznia 2018 roku każdy mikroprzedsiębiorca (nawet jeżeli nie zatrudnia pracowników), a także rolnik prowadzący działalność rolniczą będący czynnym podatnikiem VAT, składający deklaracje N/AT, będą mieli obowiązek wysyłać co miesiąc plik JPK_VAT.
Kto jest mikroprzedsiębiorcą?
Mikroprzedsiębiorca to firma zatrudniająca do 10 osób i osiągająca obrót roczny do 2 milionów euro, jednoosobowe działalności gospodarcze.
Zatem wszystkie firmy będą podlegać ustawowemu obowiązkowi, co miesięcznej wysyłki JPK N/AT do Ministerstwa Finansów, bez względu na to czy deklaracje N/AT składane są kwartalnie czy miesięczne.
Wiąże się to również z obowiązkiem prowadzenia elektronicznej ewidencji zakupu i sprzedaży N/AT.
Obowiązek ten nie dotyczy przedsiębiorców zwolnionych podmiotowo i przedmiotowo od podatku N/AT, czyli tych którzy nie są czynnymi podatnikami N/AT oraz organizacji międzynarodowych, które realizują zadania publiczne
Na czym polega obowiązek przekazywania JPK_/AT?
Polega na comiesięcznym przekazywaniu w postaci elektronicznej ewidencji zakupu i sprzedaży (JPK_N/AT), dotyczy wyłącznie struktury o nazwie: „ewidencje zakupu i sprzedaży N/AT - JPK_VAT”.
Wszelkie dane przesyłane w ramach JPK są szyfrowane i gwarantują bezpieczeństwo.
Czym jest JPK_VAT?
To zestaw informacji o zakupach i sprzedaży, który wynika z ewidencji N/AT za dany okres. Dane do utworzenia JPK_VAT są pobierane bezpośrednio z systemów finansowo-księgowych firmy. Przesyła się go wyłącznie w wersji elektronicznej, w określonym układzie i formacie (schemat XML), do 25. dnia miesiąca za miesiąc poprzedni.
Korzyści dla przedsiębiorców:
1. Eliminacja nieuczciwych kontrahentów i zapewnienie uczciwym przedsiębiorcom lepszych i równych warunków na rynku
2. Dzięki JPK_VAT przedsiębiorca uporządkuje dane na temat swoich transakcji, co pozwala na lepszą kontrolę wewnętrzną w firmie jak i weryfikację ze strony urzędu
3. Dzięki JPK_VAT urząd skarbowy będzie posiadał dane na temat transakcji przedsiębiorców, co zmniejszy liczbę kontroli wyrywkowych, urząd będzie mógł skupić się na nieuczciwych podatnikach, dzięki czemu uczciwi będą mogli skoncentrować się na prowadzeniu swojej działalności
4. Przedsiębiorca będzie miał możliwość skorygowania bez konsekwencji błędów w JPK, po otrzymaniu powiadomienia z urzędu skarbowego o stwierdzonych rozbieżnościach
5. Uwiarygodnienie przedsiębiorcy w postrzeganiu przez partnerów handlowych
6. Sprawniejszy zwrot VAT-u, skrócony czas z 60 do 25 dni (w branży budowlanej do 15 dni).
Jakiej użyć aplikacji do wysyłu JPK?
Ministerstwo Finansów udostępniło bezpieczną i bezkosztową Aplikację Klient JPK, która ułatwia podatnikom generowanie i wysyłanie plików JPK. Aktualnie trwają prace związane z przygotowaniem drugiej przydatnej aplikacji księgowej AK Mikrofirma, która w przyszłości umożliwi przedsiębiorcom, oprócz generowania i wysyłania plików JPK, wystawianie i ewidencjonowanie faktur.
W jaki sposób autoryzować wysyłkę JPK?
Do wysyłania plików JPK potrzebny jest certyfikowany podpis elektroniczny (płatny) lub profil zaufany e-PUAP (bezpłatny). Profil zaufany można potwierdzić w swoim urzędzie skarbowym.
Potwierdzeniem poprawnej wysyłki JPK jest pobranie tzw.: „UPO”, czyli Urzędowego Potwierdzenia Odbioru, stanowiącego dowód, że JPK faktycznie został wysłany.
Gdzie szukać szczegółowych informacji na temat JPK?
- na stronie internetowej Ministerstwa Finansów: www.ipk.mf.qov.pl
- na stronie internetowej Urzędu Skarbowego w Ostródzie: http://www.warminskomazurskie.kas.qov.pl/urzad-skarbowv-w-ostrodzie, w zakładce: Wiadomości/Aktualności
- bezpośrednio w siedzibie Urzędu Skarbowego - na Sali Obsługi Podatnika oraz
- kontaktując się z wyznaczonymi osobami w sprawie obsługi plików JPK:
Marek Rożyński, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., tel. 89 640 71 42
Maria Piątek, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., tel. 89 640 71 42.
UWAGA!
Zachęcamy mikroprzedsiębiorców do przesyłania pliku JPK_VAT przed wprowadzeniem ustawowego obowiązku jego stosowania. Przesyłając Jednolity Plik Kontrolny VAT już za październik, listopad i grudzień 2017 r. przedsiębiorca skorzysta ze sprawniejszego zwrotu VAT-u, poprzez skrócony czas z 60 do 25 dni (w branży budowlanej do 15 dni)
Rozpoczął się sezon grzewczy a wraz z nim wzrasta ryzyko pojawienia się śmiertelnych przypadków zatruć osób tlenkiem węgla (czadem) z uwagi na niewłaściwe eksploatowanie urządzeń grzewczych.
Przyczyną tragedii może być niewiedza, zaniedbanie, czy wadliwa instalacja odprowadzania spalin.
OSTRZEGAMY!
Każdego roku z powodu zatrucia tlenkiem węgla, potocznie zwanego czadem, ginie kilkadziesiąt osób.
Bardzo często nie ma to związku z powstaniem pożaru, a wynika jedynie z niewłaściwej eksploatacji budynku i znajdujących się w nich urządzeń i instalacji grzewczych.
PRZYPOMINAMY!
Przepisy zobowiązują do czyszczenia kominów!
Art. 62 ust. 1 pkt 1 lit. c ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 1332, ze zm.) zobowiązuje właścicieli i zarządców obiektów budowlanych, w tym bloków mieszkalnych i domów jednorodzinnych do okresowej kontroli, co najmniej raz w roku stanu technicznego instalacji gazowych oraz przewodów kominowych (dymowych, spalinowych i wentylacyjnych).
RADZIMY!
Skąd się bierze czad i dlaczego jest tak niebezpieczny?
Tlenek węgla powstaje podczas procesu niepełnego spalania materiałów palnych, w tym paliw, które występuje przy niedostatku tlenu w otaczającej atmosferze.
Niebezpieczeństwo zaczadzenia wynika z faktu, że tlenek węgla:
Co jest główną przyczyną zaczadzeń?
Głównym źródłem zatruć w budynkach mieszkalnych jest niesprawność przewodów kominowych: wentylacyjnych, spalinowych i dymowych.
Wadliwe działanie wspomnianych przewodów może wynikać z:
Powyższe może prowadzić do niedrożności przewodów, braku ciągu, a nawet do powstawania zjawiska ciągu wstecznego, polegającego na tym, że dym zamiast wydostawać się przewodem kominowym na zewnątrz, cofa się z powrotem do pomieszczenia.
Co zrobić, aby uniknąć zaczadzenia?
W celu uniknięcia zaczadzenia należy:
W trosce o własne bezpieczeństwo, warto rozważyć zamontowanie w domu czujek dymu i gazu. Koszt zamontowania takich czujek jest niewspółmiernie niski do korzyści, jakie daje zastosowanie tego typu urządzeń (łącznie z uratowaniem najwyższej wartości, jaką jest nasze życie).
Jak pomóc przy zatruciu tlenkiem węgla?
W przypadku zatrucia tlenkiem węgla należy:
Zadbaj o warunki do ewakuacji na wypadek pożaru:
W zakresie posługiwania się ogniem otwartym:
Gdy opuszczasz mieszkanie:
Gdy powstanie pożar:
Gdy poczujesz gaz:
Numer alarmowy - 112
Straż pożarna - 998
Pogotowie gazowe - 992
PAMIĘTAJMY!
Od stosowania się do powyższych rad może zależeć nasze zdrowie i życie oraz zdrowie i życie naszych bliskich. A wystarczy jedynie odrobina przezorności.
Opracowano na podstawie informacji zamieszczonych przez Biuro Rozpoznawania Zagrożeń Komendy Głównej Państwowej Straży Pożarnej w Warszawie.
W załączeniu ogloszenie Wójta Gminy Małdyty
W załączeniu wykaz nieruchomości przeznaczonych do dzierżawy.
W załączeniu wykaz nieruchomości przeznaczonych do dzierżawy.
W załączeniu wykaz nieruchomości przeznaczonych do dzierżawy.